HOFMANN, Eduard and Boris RYCHNOVSKÝ. K současné školské reformě z hlediska přírodovědných předmětů (The school reform ant science departments). In Orientace české základní školy. Brno: MU v Brně, Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, p. 294-298. ISBN 80-210-3870-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K současné školské reformě z hlediska přírodovědných předmětů
Name (in English) The school reform ant science departments
Authors HOFMANN, Eduard (203 Czech Republic, guarantor) and Boris RYCHNOVSKÝ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Orientace české základní školy, p. 294-298, 5 pp. 2005.
Publisher MU v Brně, Centrum pedagogického výzkumu PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012806
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3870-5
Keywords in English school reform; science subjects; field teaching; key competencies; exprience pedagogy; cooperation of different fields; shared project; science didactics
Tags cooperation of different fields, exprience pedagogy, field teaching, key competencies, school reform, science didactics, science subjects, shared project
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 13/12/2007 15:24.
Abstract
Na katedrách přírodovědných předmětů PdF MU se osvědčila tzv. integrovaná terénní výuka. Jedná se o komplexní výukovou formu s progresivními vyučovacími metodami a různými organizačními formami výuky. Slouží nejen pro studenty fakulty, ale i žáky základních a středních škol.
Abstract (in English)
Science departments of the MU Faculty of Education organise "integrated field teaching", which has been found effective. It is a complex educational design which includes progressive teaching methods and different teaching designs. The focus lies in field teaching outside school. This professional facility (in Jedovnice) hosts not only students of the Fac. of Educ. but also pupils and students of basic and secondary schools. This design is effective also because of cooperation between the Faculty's departments and because of international programmes that involve students of the Faculty.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
PrintDisplayed: 30/9/2024 15:56