D 2005

ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole

Name in Czech

ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole

Name (in English)

ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? p. 362-365, 4 pp. 2005

Publisher

Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PF Univerzity Palackého, ČAPV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00012809

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-244-1079-6

Keywords in English

ICT; school; learning; teaching; teacher; school culture

Tags

ICT, learning, school, school culture, teacher, teaching
Změněno: 1/2/2006 13:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek je jedním z výstupů výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy. Autor se věnuje klíčové oblasti chodu školy prostředí podporující učení a vyučování ve dvou rovinách. V obecné rovině ukazuje, jaké prvky prostředí podporujícího učení a vyučování ovlivňují ICT nejvýznamněji, poté analyzuje výpovědi ředitelů vztažené k situaci na jejich školách.

In English

The contribution is another output of a three-year research project called Information and Communication Technologies and School Culture (Czech Science Foundation, grant #406/03/P119). The author presents some results of this empirical research stage, addressing the key domain of school functioning the learning- and teaching-friendly environment in detail at two levels. He first shows at a general level which elements of learning-friendly environment are most influenced by ICT. In another part of the paper, the author analyzes the responses of the headmasters relating to the situation at their respective school.

Links

GP406/03/P119, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication technologies and school culture. Towards the role of information and communication technologies in development of Czech school culture
Displayed: 31/10/2024 23:41