Detailed Information on Publication Record
2005
ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole
Name in Czech
ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole
Name (in English)
ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Olomouc, Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? p. 362-365, 4 pp. 2005
Publisher
Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PF Univerzity Palackého, ČAPV
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00012809
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-244-1079-6
Keywords in English
ICT; school; learning; teaching; teacher; school culture
Změněno: 1/2/2006 13:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z výstupů výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy. Autor se věnuje klíčové oblasti chodu školy prostředí podporující učení a vyučování ve dvou rovinách. V obecné rovině ukazuje, jaké prvky prostředí podporujícího učení a vyučování ovlivňují ICT nejvýznamněji, poté analyzuje výpovědi ředitelů vztažené k situaci na jejich školách.
In English
The contribution is another output of a three-year research project called Information and Communication Technologies and School Culture (Czech Science Foundation, grant #406/03/P119). The author presents some results of this empirical research stage, addressing the key domain of school functioning the learning- and teaching-friendly environment in detail at two levels. He first shows at a general level which elements of learning-friendly environment are most influenced by ICT. In another part of the paper, the author analyzes the responses of the headmasters relating to the situation at their respective school.
Links
GP406/03/P119, research and development project |
|