Detailed Information on Publication Record
2005
Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole
Name (in English)
Environmental approach to eduaction in school
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Orientace české základní školy, p. 83-94, 12 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012818
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3870-5
Keywords in English
environmental education (EV); interdisciplinarity; integration learning; sustanaible development; didaktic aspects EV
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:19, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Stať analyzuje aspekty, které jsou významné pro charakteristiku environmentálního přístupu ke vzdělávání. Vztahovým rámcem se stávají cíle a obsah ekologické/environmentální výchovy, včetně tématických okruhů a cílových kompetencí, souvisejících s interpretací udržitelného rozvoje. Autorka poukazuje na některé didaktické aspekty uvedeného přístupu ke vzdělávání.
In English
The paper analyses aspects that are important for the characteristics of the environmental approach to education.The framework is build of aims and content of environmental education,as well as of areas and competences in connection to the interpretation of sustainable development. The author discusses a selection of didactic aspects if the discussed approach to education.
Links
GA406/05/0246, research and development project |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|