D 2005

Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole

Name (in English)

Environmental approach to eduaction in school

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Orientace české základní školy, p. 83-94, 12 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012818

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3870-5

Keywords in English

environmental education (EV); interdisciplinarity; integration learning; sustanaible development; didaktic aspects EV

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:19, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Stať analyzuje aspekty, které jsou významné pro charakteristiku environmentálního přístupu ke vzdělávání. Vztahovým rámcem se stávají cíle a obsah ekologické/environmentální výchovy, včetně tématických okruhů a cílových kompetencí, souvisejících s interpretací udržitelného rozvoje. Autorka poukazuje na některé didaktické aspekty uvedeného přístupu ke vzdělávání.

In English

The paper analyses aspects that are important for the characteristics of the environmental approach to education.The framework is build of aims and content of environmental education,as well as of areas and competences in connection to the interpretation of sustainable development. The author discusses a selection of didactic aspects if the discussed approach to education.

Links

GA406/05/0246, research and development project
Name: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century