HORKÁ, Hana. Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole (Environmental approach to eduaction in school). In Orientace české základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 83-94. ISBN 80-210-3870-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole
Name (in English) Environmental approach to eduaction in school
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Orientace české základní školy, p. 83-94, 12 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012818
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3870-5
Keywords in English environmental education (EV); interdisciplinarity; integration learning; sustanaible development; didaktic aspects EV
Tags didaktic aspects EV, environmental education (EV), integration learning, interdisciplinarity, sustanaible development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 18/6/2009 13:19.
Abstract
Stať analyzuje aspekty, které jsou významné pro charakteristiku environmentálního přístupu ke vzdělávání. Vztahovým rámcem se stávají cíle a obsah ekologické/environmentální výchovy, včetně tématických okruhů a cílových kompetencí, souvisejících s interpretací udržitelného rozvoje. Autorka poukazuje na některé didaktické aspekty uvedeného přístupu ke vzdělávání.
Abstract (in English)
The paper analyses aspects that are important for the characteristics of the environmental approach to education.The framework is build of aims and content of environmental education,as well as of areas and competences in connection to the interpretation of sustainable development. The author discusses a selection of didactic aspects if the discussed approach to education.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 17/7/2024 08:27