Detailed Information on Publication Record
2005
Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka
HANUŠOVÁ, SvětlanaBasic information
Original name
Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka
Name (in English)
Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education
Authors
HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 96 - 100, 5 pp. 2005
Publisher
MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012835
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3884-5
Keywords in English
teacher education;teaching practice; reflection; e-learning; discussion forums
Změněno: 13/9/2014 06:51, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá rolí reflektivní složky v pedagogické praxi. Hodnotí přínos diskuzí v rámci e-learningového prostředí moodlinka.
In English
This paper discusses the role of the teaching practice in pre-service education of English teachers. The ways to develop and deepen the component of reflection in teaching practice are considered. The experience with e-learning support of teaching practice, namely asynchronous discussions within Moodle e-learning system, is brought into focus.
Links
GA406/03/1349, research and development project |
|