D 2005

Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka

HANUŠOVÁ, Světlana

Basic information

Original name

Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka

Name (in English)

Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education

Authors

HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 96 - 100, 5 pp. 2005

Publisher

MSD

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012835

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3884-5

Keywords in English

teacher education;teaching practice; reflection; e-learning; discussion forums

Tags

discussion forums, e-learning, reflection, teacher education, teaching practice
Změněno: 13/9/2014 06:51, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zabývá rolí reflektivní složky v pedagogické praxi. Hodnotí přínos diskuzí v rámci e-learningového prostředí moodlinka.

In English

This paper discusses the role of the teaching practice in pre-service education of English teachers. The ways to develop and deepen the component of reflection in teaching practice are considered. The experience with e-learning support of teaching practice, namely asynchronous discussions within Moodle e-learning system, is brought into focus.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
Displayed: 3/11/2024 09:16