Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka
HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka (Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka |
Name (in English) | Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education |
Authors | HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 96 - 100, 5 pp. 2005. |
Publisher | MSD |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/05:00012835 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 80-210-3884-5 |
Keywords in English | teacher education;teaching practice; reflection; e-learning; discussion forums |
Tags | discussion forums, e-learning, reflection, teacher education, teaching practice |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 06:51. |
Abstract |
---|
Příspěvek se zabývá rolí reflektivní složky v pedagogické praxi. Hodnotí přínos diskuzí v rámci e-learningového prostředí moodlinka. |
Abstract (in English) |
---|
This paper discusses the role of the teaching practice in pre-service education of English teachers. The ways to develop and deepen the component of reflection in teaching practice are considered. The experience with e-learning support of teaching practice, namely asynchronous discussions within Moodle e-learning system, is brought into focus. |
Links | |
---|---|
GA406/03/1349, research and development project | Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole |
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school |
PrintDisplayed: 15/10/2024 21:30