Detailed Information on Publication Record
2005
Challenges and tasks in counsellors education and training in the Czech Republic
HLOUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Challenges and tasks in counsellors education and training in the Czech Republic
Name in Czech
Výzvy a úkoly ve vzdělávání poradců v České republice
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Careers in context: new challenges and tasks for guidance and counselling. International conference, 2005
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00031226
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
education of counsellors; career counselling; International Association for Educational and Vocational guidace
Tags
International impact
Změněno: 28/3/2010 11:59, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
The contribution is based on a research in counsellors education and training in the Czech Republic. The first stage of the research was based on surveying existing offers. This was done in three ways: via a survey of public sources (e.g. the Internet, the press), questionnaires, interviews. We analysed educational offers from the point of view of contents, the structure of the team of lecturers, methods and forms of teaching in the second stage of the research. Tasks and challenges within the education of counsellors are derived from the characteristics of specific educational offers and, at the same time, put into a broader context of the developments of counselling in the Czech Republic. The conclusions are to be understood as recommendations, which try to contribute to the enhancement of counsellors preparation in the field of career counselling.
In Czech
Příspěvek vychází z výzkumného šetření na téma vzdělávání poradců v ČR. První fáze projektu byla založena na dotazníkovém šetření existujících vzdělávacích nabídek. Ve druhé fázi výzkumu jsme analyzovali vzdělávací nabídky z hlediska obsahu, složení lektorského týmu, metod a forem výuky. Úkoly a výzvy v oblasti vzdělávání výchovných poradců jsou vyvozovány nejen z charakteristik konkrétních vzdělávacích nabídek, ale jsou zasazeny i do širšího kontextu a specifik rozvoje poradenství v ČR. Závěry lze vnímat jako doporučení, která se snaží přispět ke zkvalitnění přípravy poradců v oblasti kariérového poradenství.