D
2005
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
SEDLÁČEK, Marek
Základní údaje
Originální název
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
Název anglicky
Theoretical Base of Listening Activities for Teaching Music in Primary and Secondary Schools (to the semantic analysis of Thren - To the Victims of Hiroshima of Krzysztof Penderecki)
Vydání
1. vyd. Brno, Musica viva in schola XIX. od s. 68-81, 13 s. 2005
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00031234
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
hudební výchova; hudba témbrů; Penderecki; sémantická analýza; hudební analýza
Klíčová slova anglicky
music education; timbre music; Penderecki; music analysis; semantic analysis
V originále
Příspěvek je zaměřen na interpretaci artificiální hudby 20. století, konkrétně na dílo Obětem Hirošimy K. Pendereckého, které je zde zkoumáno metodou procesuální a sémantické analýzy.
Anglicky
This contribution is focused on interpretation of artificial music of 20th century, especially on Threnody for the Victims of Hiroshima. A procesual and semantic analysis is a main method used there.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 22:54