D 2005

Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)

SEDLÁČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)

Název anglicky

Theoretical Base of Listening Activities for Teaching Music in Primary and Secondary Schools (to the semantic analysis of Thren - To the Victims of Hiroshima of Krzysztof Penderecki)

Autoři

SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Musica viva in schola XIX. od s. 68-81, 13 s. 2005

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00031234

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3796-2

Klíčová slova česky

hudební výchova; hudba témbrů; Penderecki; sémantická analýza; hudební analýza

Klíčová slova anglicky

music education; timbre music; Penderecki; music analysis; semantic analysis

Štítky

music analysis, music education, Penderecki, timbre music

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2010 10:55, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek je zaměřen na interpretaci artificiální hudby 20. století, konkrétně na dílo Obětem Hirošimy K. Pendereckého, které je zde zkoumáno metodou procesuální a sémantické analýzy.

Anglicky

This contribution is focused on interpretation of artificial music of 20th century, especially on Threnody for the Victims of Hiroshima. A procesual and semantic analysis is a main method used there.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 22:54