Detailed Information on Publication Record
2005
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
SEDLÁČEK, MarekBasic information
Original name
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
Name (in English)
Theoretical Base of Listening Activities for Teaching Music in Primary and Secondary Schools (to the semantic analysis of Thren - To the Victims of Hiroshima of Krzysztof Penderecki)
Authors
SEDLÁČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Musica viva in schola XIX. p. 68-81, 13 pp. 2005
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00031234
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3796-2
Keywords (in Czech)
hudební výchova; hudba témbrů; Penderecki; sémantická analýza; hudební analýza
Keywords in English
music education; timbre music; Penderecki; music analysis; semantic analysis
Tags
Reviewed
Změněno: 7/3/2010 10:55, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na interpretaci artificiální hudby 20. století, konkrétně na dílo Obětem Hirošimy K. Pendereckého, které je zde zkoumáno metodou procesuální a sémantické analýzy.
In English
This contribution is focused on interpretation of artificial music of 20th century, especially on Threnody for the Victims of Hiroshima. A procesual and semantic analysis is a main method used there.