D 2005

Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)

SEDLÁČEK, Marek

Basic information

Original name

Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)

Name (in English)

Theoretical Base of Listening Activities for Teaching Music in Primary and Secondary Schools (to the semantic analysis of Thren - To the Victims of Hiroshima of Krzysztof Penderecki)

Authors

SEDLÁČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Musica viva in schola XIX. p. 68-81, 13 pp. 2005

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00031234

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3796-2

Keywords (in Czech)

hudební výchova; hudba témbrů; Penderecki; sémantická analýza; hudební analýza

Keywords in English

music education; timbre music; Penderecki; music analysis; semantic analysis

Tags

Reviewed
Změněno: 7/3/2010 10:55, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na interpretaci artificiální hudby 20. století, konkrétně na dílo Obětem Hirošimy K. Pendereckého, které je zde zkoumáno metodou procesuální a sémantické analýzy.

In English

This contribution is focused on interpretation of artificial music of 20th century, especially on Threnody for the Victims of Hiroshima. A procesual and semantic analysis is a main method used there.