HAVEL, Jiří. Spolupráce kooperujícího učitele se studentem učitelství v procesu utváření jeho profesionálních kompetencí (Facilitate the development of future teachers professional competencies by cooperative teachers). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Katedra pedagogiky a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, p. 101-108. ISBN 80-210-3884-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spolupráce kooperujícího učitele se studentem učitelství v procesu utváření jeho profesionálních kompetencí
Name in Czech Spolupráce kooperujícího učitele se studentem učitelství v procesu utváření jeho profesionálních kompetencí
Name (in English) Facilitate the development of future teachers professional competencies by cooperative teachers
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 101-108, 8 pp. 2005.
Publisher Katedra pedagogiky a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012863
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3884-5
Keywords in English teacher training; professional competencies; future teacher
Tags future teacher, professional competencies, teacher training
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 15/12/2005 10:31.
Abstract
Příspěvek prezentuje formy spolupráce (monitorování, reflexe, intervence) kooperujícího učitele se studentem v průběhu pedagogické praxe při formování jeho profesionálních kompetencí.
Abstract (in English)
The article deals with the topic of pre-gradual teacher training. Looking at contemporary approaches to teacher training in the Czech Republic and abroad and in accordance with pedagogical theory, the work tries to detect mechanisms that facilitate the development of future teachers professional competencies. The article also provides information regarding forms of cooperation with the faculty of education and also with the future teacher.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 8/6/2024 17:27