JANÍKOVÁ, Věra. Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení (Social and affective learning strategies and teaching of German to children with specific learning difficulties). In Bartoňová, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 115-124. ISBN 80-86633-38-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Social and affective learning strategies and teaching of German to children with specific learning difficulties
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 115-124, 10 pp. 2005.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012864
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-38-1
Keywords in English learning strategies; teaching foreign languages; children with specific learning difficulties
Tags learning strategies, teaching foreign languages
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 20/3/2006 15:05.
Abstract
Studie se zabývá otázkou sociálních a afektivních strategií ve výuce cizích jazyků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Nabízí teoretická východiska i konkrétní výukové aktivity.
Abstract (in English)
This article is aimed at social and affective strategies in teaching foreign languages to children with specific learning difficulties and presents some teaching activities for the teaching of German as a foreign language.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:16