PETRŽELKA, Josef. Byl Sókratés učitel? Přehled možných odpovědí. ProFil. Brno: KF FF MU, VI, č. 1, s. 1-X, X. ISSN 1212-9097. 2005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Byl Sókratés učitel? Přehled možných odpovědí
Název anglicky Was Socrates the Teacher? Summary of Possible Answers
Autoři PETRŽELKA, Josef.
Vydání ProFil, Brno, KF FF MU, 2005, 1212-9097.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Socrates; teaching; teacher; Plato's early dialogues
Štítky Plato's early dialogues, Socrates, teacher, teaching
Změnil Změnila: Hana Holmanová, učo 1028. Změněno: 15. 4. 2010 10:01.
Anotace
Tento text se zabývá otázkou, zda je možné Sókratovo působení na jeho partnery (především v raných Platónových dialozích) označit termínem "učení" a Sókrata samotného termínem "učitel". Text představuje odpovědi na tuto otázku u několika badatelů 20. století (Popper, Patočka, Guthrie, Teloh, Nehamas, Scott).
Anotace anglicky
This paper deals with the question, whether Socrates' impact on his interlocutors (especially in early Plato's dialogues) can be specify as "teaching" and Socrates himself as "teacher". The paper presents the answers of some scholars of 20th century to this question (Popper, Patočka, Guthrie, Teloh, Nehamas, Scott).
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 16:42