HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁ. Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ (Intervening behavior of teacher trainers of future primary school teachers). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 80-92. ISBN 80-210-3884-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Name (in English) Intervening behavior of teacher trainers of future primary school teachers
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 80-92, 13 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012895
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3884-5
Keywords in English intervening behavior; teacher trainer; primary school;professional competencies;theoretical background
Tags intervening behavior, primary school, professional competencies, teacher trainer, theoretical background
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 28/12/2006 13:34.
Abstract
Příspěvek se zabývá analýzou intervenčního chování fakultních cvičných učitelů (FCU), kteří vedou pedagogické praxe studentů učitelství 1. st. ZŠ na PedF MU v Brně.Na základě kvalitativního výzkumného šetření jsme získali poznatky, jak praktikují výkon funkce FCU.
Abstract (in English)
The paper provides an analysis of intervening behaviorof teacher trainers of future primary school teachers at the Faculty of Education MU in Brno, Czech Rep. Through a qualitative survey we learned how teacher trainers carry out their responsibilities.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 4/9/2024 00:23