Detailed Information on Publication Record
2005
Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁBasic information
Original name
Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Name (in English)
Intervening behavior of teacher trainers of future primary school teachers
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 80-92, 13 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00012895
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3884-5
Keywords in English
intervening behavior; teacher trainer; primary school;professional competencies;theoretical background
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/12/2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá analýzou intervenčního chování fakultních cvičných učitelů (FCU), kteří vedou pedagogické praxe studentů učitelství 1. st. ZŠ na PedF MU v Brně.Na základě kvalitativního výzkumného šetření jsme získali poznatky, jak praktikují výkon funkce FCU.
In English
The paper provides an analysis of intervening behaviorof teacher trainers of future primary school teachers at the Faculty of Education MU in Brno, Czech Rep. Through a qualitative survey we learned how teacher trainers carry out their responsibilities.
Links
GA406/03/1349, research and development project |
|