D 2005

Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen.

Name in Czech

Učební strategie podporují autonomní učení - i při osvojování cizích jazyků

Name (in English)

Learning strategies support autonomy - also in learning foreign languages

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Brünner Hefte für Germanistik, p. 68-76, 14 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00012934

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3882-9

Keywords in English

learner strategies; foreign learning and teaching; autonomy
Změněno: 13/6/2008 09:39, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Die Entwicklung neuer lerntheoretischer Konzepte in der kognitiven und konstruktivistisch orientierten Psychologie und das Entstehen eines eigenen fremdsprachendidaktischen Konzepts von Lernerautonomie führten dazu, dass Lern(er)strategien in das Zentrum des Fremdsprachenunterrichts rückten. In diesem Beitrag wird näher auf die Beziehung zwischen Lernerautonomie und Lernstrategien eingegangen, wobei die lerntheoretischen, psychologischen und didaktischen Betrachtungsweisen im Vordergrund stehen. Gleichzeitig wird aber auch darauf hingewiesen, dass die Lernstrategien nur einen Weg zur Förderung der Lernerautonomie darstellen.

In Czech

Rozvoj nových koncepcí v oblasti teorie učení, které vycházejí z konstruktivisticky orientované a kognitivní psychologie a kladou velký důraz na rozvoj autonomie žáka věnují rozvoji a nácviku učebních straegií značnou pozornost, a to i v lingvodidaktice. Příspěvek se zabývá vymezením pojmů autonomie učení a učební strategie a nastiňuje, jak nácvik učebních strategií může při osvojování cizího jazyka úspěšně přispět k samostatnosti žáka v procesu učení se jazyku.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching