D 2005

Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]

VLČKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]

Name in Czech

Integrace přistěhovalců do majoritní kultury Austrálie (dle seznamovacích inzerátů)

Authors

VLČKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Brno studies in English, p. 117-125, 225 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00031259

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-210-3631-1

Keywords in English

Australia; immigration; sociolinguistics; cultural studies
Změněno: 23/2/2010 16:22, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

The study looked into personal advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin and by immigrants. Advertisements submitted by people from other cultures (immigrants) do not exhibit significant differences in the structure or lexis, it is rather rather the offered and required qualities, such as education, intellectual qualities, socializing an permanent commitment in relationships which point at the values recognized in their home culters, thus contrasting with the easy-going, laid back attitudes which can be traced in advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin.

In Czech

Studie se zabývá srovnáním seznamovacích inzerátů podaných imigranty a Australany anglo-saského původu.Zatímco struktura a lexis inzerátů jsou zcela srovnatelné, jsou rozdíly v požadovaných a nabízených vlastnostech. Imigranti kladou větší důraz na intelekt a trvalý partnerský vztah, čímž kontrastují s neambiciózními Australany anglo-saského původu.