Detailed Information on Publication Record
2005
Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]
VLČKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]
Name in Czech
Integrace přistěhovalců do majoritní kultury Austrálie (dle seznamovacích inzerátů)
Authors
VLČKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Brno studies in English, p. 117-125, 225 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00031259
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3631-1
Keywords in English
Australia; immigration; sociolinguistics; cultural studies
Změněno: 23/2/2010 16:22, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
V originále
The study looked into personal advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin and by immigrants. Advertisements submitted by people from other cultures (immigrants) do not exhibit significant differences in the structure or lexis, it is rather rather the offered and required qualities, such as education, intellectual qualities, socializing an permanent commitment in relationships which point at the values recognized in their home culters, thus contrasting with the easy-going, laid back attitudes which can be traced in advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin.
In Czech
Studie se zabývá srovnáním seznamovacích inzerátů podaných imigranty a Australany anglo-saského původu.Zatímco struktura a lexis inzerátů jsou zcela srovnatelné, jsou rozdíly v požadovaných a nabízených vlastnostech. Imigranti kladou větší důraz na intelekt a trvalý partnerský vztah, čímž kontrastují s neambiciózními Australany anglo-saského původu.