D 2005

Knowing the language is not enough

VLČKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Knowing the language is not enough

Name in Czech

Znalost jazyka nestačí

Authors

VLČKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Karviná, Acta academia karviniensia, p. 249-255, 293 pp. 2005

Publisher

SU OPF

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00028927

Organization unit

Faculty of Arts

ISSN

Keywords (in Czech)

imigrace, minority, etnocentrismus, akulturace, komunikace

Keywords in English

immigration; minorities; ethnocentrism; acculturation; communication

Tags

acculturation, communication, ethnocentrism, immigration, Minorities

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2010 07:39, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Immigrants often meet with resentment or even hostility from the dominant group in the new environment. The reason is in ethnocentrism and racism. A good knowledge of the language is not sufficient for finding a decent place in society. One has to adopt the patterns of behaviour and accept the values of the dominant group. Examples of personal advertisements submitted by immigrants to Great Britain, Australia and New Zealand demonstrate how difficult it is to forget the culture a person came from.

In Czech

Přistěhovalci se často setkávají s odmítavým postojem domácího obyvatelstva, který má kořeny v etnocentrismu a rasismu. Dobrá znalost jazyka nedostačuje k úspěšné integraci, je třeba si osvojit zvyky a hodnoty uznávané majoritní skupinou. Příklady seznamovacích inzerátů podaných imigranty ve Velké Británii, Austrálii a Novém Zélandě ukazují, jak obtížné je zapomenout na kulturu, z které člověk vyšel.

Links

GA405/02/0349, research and development project
Name: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Czech Science Foundation, A contrastive study of non-fiction (expository) texts
Displayed: 10/11/2024 17:09