GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNER. Natural Language Processing Tools in E-learning (especcially for Czech language). Online. In Conference proceedings - Information and Communications Technologies in Education. Košice, Slovak Republic: elfa, Košice, Slovak Republic, 2005. s. 273-279, 6 s. ISBN 80-8086-016-6. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Natural Language Processing Tools in E-learning (especcially for Czech language)
Název česky Nástroje zpracování přirozeného jazyka v E-learningu (zvláště pro češtinu)
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)
Vydání Košice, Slovak Republic, Conference proceedings - Information and Communications Technologies in Education, od s. 273-279, 6 s. 2005.
Nakladatel elfa, Košice, Slovak Republic
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/05:00013441
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-8086-016-6
Klíčová slova anglicky E-learning; Learning management system; Standardisation; Knowledge society
Štítky e-learning, Knowledge society, Learning Management System, Standardisation
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 4. 1. 2006 12:25.
Anotace
Great majority of systems for computer mediated learning do not make benefit from current state of information technology. One domain which can significantly help all users of learning management systems (LMS), is natural language processing. This paper describes our research in this area. It shows use cases of NLP in e-learning (searching, feedback retrieving, testing). It deals with procedures and tools which are (or will be soon) applicable in end-user software products. Some of them are under development at Faculty of Informatics, Masaryk University in Brno (FI MU). We also introduce the architecture of CEWebS, Web Service-based system, resulting from international cooperation. It enables to integrate NLP tools in common learning management systems more easily. This paper aims on Czech language processing. Different rules in languages make it impossible to simply adopt well-known e-learning systems developed originally for English and English-speaking users.
Anotace česky
Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které používají vzdělávací organizace, ve většině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky je technologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik NLP při práci s výukovými systémy (vyhledávání, výuka, získávání zpětné vazby apod.). Zabývá se především nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny (mnohdy na naší fakultě). Představíme vám také architekturu mezinárodně vyvíjeného systému CeWebs, která umožní využití takovýchto nástrojů jako webových služeb. Mohou být pak jednodušeji zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elektronického zpracování českého jazyka, neboť různá pravidla jednotlivých jazyků znemožňují jednoduché převzetí obecných mezinárodních systémů (většinou vytvořených pro práci s angličtinou).
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:35