D 2005

Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu

GREGAR, Tomáš and Tomáš PITNER

Basic information

Original name

Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu

Name (in English)

Usage of natural language processing tools in e-learning

Authors

GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Czech Republic, Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005, p. 45-50, 6 pp. 2005

Publisher

Masarykovy univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/05:00013442

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

80-210-3699-0

Keywords in English

E-learning; Sharable Content Objects; počítačem podporovaná výuka;
Změněno: 4/1/2006 12:52, RNDr. Tomáš Gregar

Abstract

V originále

Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které jsou v dnešní dobe používány, ve vetšině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky je technologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP) při práci s výukovými systémy (jejich možnosti při vyhledávání, zjednodušování přípravy učebních materiálů, získávání zpětné vazby od studentu apod.). Zabývá se predevším nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny - mnohdy přímo na Fakultě informatiky (FI). Dále bude představena architektura mezinárodně vyvíjeného systému CEWebS, která umožní využití takovýchto nástroju prostřednictvím webových služeb. Mohou být pak jednodušeji spravovány a zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elektronického zpracování českého jazyka, nebot různá pravidla jednotlivých jazyků znemožnují jednoduché převzetí obecných mezinárodních systému, vetšinou vytvořených pro angličtinu.

In English

Contemporary E-learning systems do not utilize all possibilities given by the state of information technologies. For example Natural language processing can help in E-learning management, storing and authoring. This paper describes our research. It shows how to use NLP tools in learning objects preparation, feedback, searching. It also introduces some tools developed in FI MU.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context