GREGAR, Tomáš and Tomáš PITNER. Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu (Usage of natural language processing tools in e-learning). In Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005. Brno, Czech Republic: Masarykovy univerzita v Brně, 2005, p. 45-50. ISBN 80-210-3699-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
Name (in English) Usage of natural language processing tools in e-learning
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Czech Republic, Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005, p. 45-50, 6 pp. 2005.
Publisher Masarykovy univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Webová stránka 2. ročníku konference SCO
RIV identification code RIV/00216224:14330/05:00013442
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-210-3699-0
Keywords in English E-learning; Sharable Content Objects; počítačem podporovaná výuka;
Tags e-learning, počítačem podporovaná výuka, sharable content objects
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 4/1/2006 12:52.
Abstract
Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které jsou v dnešní dobe používány, ve vetšině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky je technologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP) při práci s výukovými systémy (jejich možnosti při vyhledávání, zjednodušování přípravy učebních materiálů, získávání zpětné vazby od studentu apod.). Zabývá se predevším nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny - mnohdy přímo na Fakultě informatiky (FI). Dále bude představena architektura mezinárodně vyvíjeného systému CEWebS, která umožní využití takovýchto nástroju prostřednictvím webových služeb. Mohou být pak jednodušeji spravovány a zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elektronického zpracování českého jazyka, nebot různá pravidla jednotlivých jazyků znemožnují jednoduché převzetí obecných mezinárodních systému, vetšinou vytvořených pro angličtinu.
Abstract (in English)
Contemporary E-learning systems do not utilize all possibilities given by the state of information technologies. For example Natural language processing can help in E-learning management, storing and authoring. This paper describes our research. It shows how to use NLP tools in learning objects preparation, feedback, searching. It also introduces some tools developed in FI MU.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 13/7/2024 11:56