GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNER. Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu. In Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005. Brno, Czech Republic: Masarykovy univerzita v Brně, 2005, s. 45-50. ISBN 80-210-3699-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
Název anglicky Usage of natural language processing tools in e-learning
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Czech Republic, Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005, od s. 45-50, 6 s. 2005.
Nakladatel Masarykovy univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Webová stránka 2. ročníku konference SCO
Kód RIV RIV/00216224:14330/05:00013442
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-210-3699-0
Klíčová slova anglicky E-learning; Sharable Content Objects; počítačem podporovaná výuka;
Štítky e-learning, počítačem podporovaná výuka, sharable content objects
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 4. 1. 2006 12:52.
Anotace
Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které jsou v dnešní dobe používány, ve vetšině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky je technologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP) při práci s výukovými systémy (jejich možnosti při vyhledávání, zjednodušování přípravy učebních materiálů, získávání zpětné vazby od studentu apod.). Zabývá se predevším nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny - mnohdy přímo na Fakultě informatiky (FI). Dále bude představena architektura mezinárodně vyvíjeného systému CEWebS, která umožní využití takovýchto nástroju prostřednictvím webových služeb. Mohou být pak jednodušeji spravovány a zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elektronického zpracování českého jazyka, nebot různá pravidla jednotlivých jazyků znemožnují jednoduché převzetí obecných mezinárodních systému, vetšinou vytvořených pro angličtinu.
Anotace anglicky
Contemporary E-learning systems do not utilize all possibilities given by the state of information technologies. For example Natural language processing can help in E-learning management, storing and authoring. This paper describes our research. It shows how to use NLP tools in learning objects preparation, feedback, searching. It also introduces some tools developed in FI MU.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:41