FILOVÁ, Hana. Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít? (Czech Primary School: what is it like and what we would likeit to be?). In Orientace české základní školy. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2005, p. 142-149. ISBN 80-210-3870-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Name in Czech Česká primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?
Name (in English) Czech Primary School: what is it like and what we would likeit to be?
Authors FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Orientace české základní školy, p. 142-149, 8 pp. 2005.
Publisher Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012997
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3870-5
Keywords in English Czech school; basic education; primary education; primary school; Framework Educational Programme for Basic Education; key competencies
Tags basic education, Czech School, key competencies, primary education, primary school
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 10/1/2006 17:29.
Abstract
Příspěvek se zabývá otázkami kurikulární transformace české primární školy v kontextu její celkové proměny. Analyzuje stávající vzdělávací programy (ZŠ, OŠ, NŠ) jako zdroj úvah o náplni školních vzdělávacích programů. Pokouší se stručně charakterizovat koncepci primárního vzdělávání pro 21. století a její odraz v RVP ZV a naznačuje některé problémy, které bude třeba prakticky řešit.
Abstract (in English)
The paper deals with the topic of curricular transformation of the Czech primary school in the context of its complex transformation. It analyses the existing educational programmes ("Základní škola", "Obecná škola", "Národní škola") as a source of ideas about the content of the School Educational Programmes. It attempts at a brief charakterisation of the conception of primary education in the 21st century and its reflection onto the Framework Educational Programme for Basic Education. It also formulates selected problems that are to be solved in practice.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
PrintDisplayed: 10/5/2024 13:10