V originále
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na jeden dílčí segment turistiky a cestovního ruchu v České republice, a to vinařskou turistiku. Vinařství a jeho využití v cestovním ruchu a turismu se v posledních letech dostává do popředí zájmu. Především jižní Morava, která je tradiční vinařskou oblastí, láká návštěvníky za vínem nejen jako součást příjemně stráveného večera ve vinném sklípku, ale i např. v podobě Moravských vinařských stezek, které jsou určeny sportovněji založeným turistům. Autoři článku se pokusili nejen o zmapování nejvýznamnějších aktivit podporujících vinařskou turistiku v ČR, ale především na základě legislativního uchopení vinařského prostoru provést vlastní kategorizaci obcí, které mají určitý význam pro vinařskou turistiku. Výsledek je možno konfrontovat také na přiložených obrázcích.
Anglicky
The aim of this article is to point out one of the tourism segments in the Czech Republic: wine tourism. Wine growing and its utilisation in tourism is in recent years becoming of growing concern. Primarily southern Moravia, which is a traditional wine area, attracts visitors not only to spend pleasant evening in the wine cellar but also to use Moravian wine tracks, which are intended for more active tourists. Authors of this article have attempted not only to map the most important activities supporting wine tourism in the Czech Republic, but primarily to carry out their own categorization of municipalities having certain importance for wine tourism according to legislative appreciation of wine space. The result can be confronted with figures attached.