Detailed Information on Publication Record
2006
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
VOJTKOVÁ, NaděždaBasic information
Original name
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Name in Czech
Jaké mají učitelé problémy s využíváním autentické literatury ve výuce cizích jazyků?
Authors
VOJTKOVÁ, Naděžda
Edition
MAFF series. Mnichov, Německo, Picture books and young learners of English, p. 109-113, 169 pp. 2006
Publisher
Langenscheidt ELT GmbH, Munchen
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-526-50836-6
Keywords in English
primary teachers; Insett; questionnaire; challenge; resources
Tags
International impact
Změněno: 29/4/2011 08:34, Mgr. Naděžda Vojtková
V originále
This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons why stories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.
In Czech
Článek poipsuje situaci v České republice ve výuce cizích jazyků na prvním stupni ZŠ a využívaní příběhů učiteli 1. stupně ZŠ. Na podkladě dotazníkového šetření se snaží dojít k závěrům, jak pomoci učitelům při přípravě na využití příběhů v cizojazyčném vyučování.