D 2006

What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

Name in Czech

Jaké mají učitelé problémy s využíváním autentické literatury ve výuce cizích jazyků?

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda

Edition

MAFF series. Mnichov, Německo, Picture books and young learners of English, p. 109-113, 169 pp. 2006

Publisher

Langenscheidt ELT GmbH, Munchen

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-526-50836-6

Keywords in English

primary teachers; Insett; questionnaire; challenge; resources

Tags

International impact
Změněno: 29/4/2011 08:34, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons why stories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.

In Czech

Článek poipsuje situaci v České republice ve výuce cizích jazyků na prvním stupni ZŠ a využívaní příběhů učiteli 1. stupně ZŠ. Na podkladě dotazníkového šetření se snaží dojít k závěrům, jak pomoci učitelům při přípravě na využití příběhů v cizojazyčném vyučování.