D 2005

Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ

FILOVÁ, Hana and Hana HORKÁ

Basic information

Original name

Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ

Name in Czech

Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ

Name (in English)

Intervening Behavior of Teacher Trainers of Primary School Teachers at the Faculty of Education MU

Authors

FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 80-91, 12 pp. 2005

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013045

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3884-5

Keywords in English

intervening behavior; teacher trainers; the students of the Primary Education; professional practice

Tags

Reviewed
Změněno: 28/12/2006 13:34, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá analýzou intervenčního chování fakultních cvičných učitelů (FCU), kteří vedou pedagogické praxe studentů učitelství 1. st. ZŠ na PedF MU v Brně.Na základě kvalitativního výzkumného šetření jsme získali poznatky, jak praktikují výkon funkce FCU.

In English

The paper provides an analysis of intervening behaviorof teacher trainers of future primary school teachers at the Faculty of Education MU in Brno, Czech Rep. Through a qualitative survey we learned how teacher trainers carry out their responsibilities.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school