V originále
Jedná se o monografii, v níž je pojednáno téma adsolescence jako etapy, ve které mladí lidé budují identitu, hledají smysl života. V některých případech je tento proces komplikován faktory, které mohou mít různou povahu. Patří k nim například obtížné širší sociální podmínky (nezaměstnanost rodičů, chudoba) komplikovaná rodinná situace (neuspořádané vztahy) či psychycké a zdravoptní obtíže aj. V těchto případech je možné uvážit použití logoterapeutického poradenství a terapie jako vhodného nástroje doprovodu mladých lidí při hledání nového pojetí vlastního života. V publikaci je předložena argumentace k ověření vhodnosti využití této teorie a příslušných technik pro práci s mladými lidmi. Rovněž jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, který byl zaměřen na distribuci pocitu ztráty smyslu v adolescentní populaci.
In English
In the text I provide analysis of adolescence as a identity building stage. I discuss logotherapy and existential analysis as a appropriate form of helping theory and methods for young people who suffer from lack of sense of identity and meaning of life. In the text I present results of research among young people in the Czech Republic and analyze measures of existential frustration.