HRADILOVÁ, Lenka, Helena JEDLIČKOVÁ and Iva TYMRÁKOVÁ. Výukové programy jako příklad integrovaně pojaté výuky (Alternative forms of education and pedagogical practical). In Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov. 1st ed. Nitra: Přírodovědec č. 171, 2005, p. 140 - 146. ISBN 80-8050-848-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výukové programy jako příklad integrovaně pojaté výuky
Name in Czech Výukové programy jako příklad integrovaně pojaté výuky
Name (in English) Alternative forms of education and pedagogical practical
Authors HRADILOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Helena JEDLIČKOVÁ (203 Czech Republic) and Iva TYMRÁKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Nitra, Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov, p. 140 - 146, 7 pp. 2005.
Publisher Přírodovědec č. 171
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00025528
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-8050-848-8
Keywords (in Czech) Alternativní formy vzdělávání a pedagogická praxe
Keywords in English Alternative forms of education and pedagogical practical
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 2/7/2009 13:28.
Abstract
V příspěvku jsou představeny tématicky zaměřené výukové programy jako příklad integace odborné a didaktické složky v pregraduální přípravě učitelů. Uvedeny jsou hlavní cíle, problematika tvorby, realizace, analýzy a hodnocení výukových progamů z pohledu jednotlivých účastníků studentů, lektorů, učitelů z praxe, žáků a vyučujících katedry biologie Pedagogické fakulty MU v Brně.
Abstract (in English)
This article presents thematic teaching programmes as an example of integration of expertise and methodology for undergraduate education of future teachers. It presents the main objectives, preparation and realization issues of teaching programmes as well as their analysis and evaluation from the aspect of students, school teachers, pupils and the teachers at the Department of biology at the Faculty of Education MU Brno
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 3/7/2024 03:35