Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{609824, author = {Jedličková, Helena and Hradilová, Lenka and Tymráková, Iva}, address = {Nitra}, booktitle = {Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov}, edition = {1}, keywords = {The Action research.}, language = {cze}, location = {Nitra}, isbn = {80-8050-848-8}, pages = {92 - 99}, publisher = {Prírodovedec č. 171, Katedra učitelství a didaktiky biologie PřF UK v Praze, Katedra pedagogiky ČZU v Praze, katedra zoológie a antropológie v Nitre.}, title = {Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 609824 AU - Jedličková, Helena - Hradilová, Lenka - Tymráková, Iva PY - 2005 TI - Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů PB - Prírodovedec č. 171, Katedra učitelství a didaktiky biologie PřF UK v Praze, Katedra pedagogiky ČZU v Praze, katedra zoológie a antropológie v Nitre. CY - Nitra SN - 8080508488 KW - The Action research. N2 - Systematické řešení problémů ve vzdělávání o přírodě pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví, v souvislosti s akutními změnami ve školství, se stalo hlavním programem pracoviště Kejbaly katedry biologie PdF MU v Brně. Projekt byl nazván Biologie pro život. Akční výzkum je zde využíván pro řešení klíčových otázek (např. vytváření edukačního prostředí, při strukturaci učiva, transformaci nových poznatků, volbě metod, forem a prostředků aj.) Na základě výsledků výzkumu, doposud získaných převážně v pregraduálním vzdělávání studentů učitelství pro ZŠ, byla realizována: integrace obsahů přírodovědných předmětů, implementace aktivizujících metod a forem práce, integrace teoretické a praktické složky výuky. Na příkladu tvorby, realizace a využití skupinových seminárních prací - tématicky zaměřených výukových programů studentů, jejichž nedílnou součástí jsou pracovní listy, je zde ve třech příspěvcích předložen k diskusi program propojení odborné části vzdělávání o přírodě a oborových didaktik. Je zaměřený na rozvíjení odborných znalostí a pedagogických dovedností studentů, propojení teorie s praxí, založené na metodách akčního výzkumu. ER -
JEDLIČKOVÁ, Helena, Lenka HRADILOVÁ and Iva TYMRÁKOVÁ. Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů (The Action research in profession education of teachers). In \textit{Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných pol\'nohospodárských a príbuzných oborov}. 1st ed. Nitra: Prírodovedec č. 171, Katedra učitelství a didaktiky biologie PřF UK v Praze, Katedra pedagogiky ČZU v Praze, katedra zoológie a antropológie v Nitre., 2005, p.~92 - 99. ISBN~80-8050-848-8.
|