Detailed Information on Publication Record
2005
Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios
STEHLÍK, PetrBasic information
Original name
Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios
Name in Czech
Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů
Name (in English)
The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts
Authors
STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532
Other information
Language
Spanish
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00031389
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba
Keywords in English
Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2010 09:40, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.
In Czech
Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.
In English
This paper focuses on a possible detailed classification of the social-cultural values which serve as positive connotation of the advertised products. The starting point is the A.Ferraz Martínez's classification, complemented with some new categories and illustrated with examples from Spanish printed advertisement.
Links
MSM0021622407, plan (intention) |
|