STEHLÍK, Petr. Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios (The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts). Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, L 26, No 1, p. 107-116. ISSN 0231-7532. 2005.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios
Name in Czech Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů
Name (in English) The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts
Authors STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532.
Other information
Original language Spanish
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00031389
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba
Keywords in English Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary
Tags Advertising, Cultural, Language, social, values, vocabulary
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Changed: 11/4/2010 09:40.
Abstract
El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.
Abstract (in Czech)
Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.
Abstract (in English)
This paper focuses on a possible detailed classification of the social-cultural values which serve as positive connotation of the advertised products. The starting point is the A.Ferraz Martínez's classification, complemented with some new categories and illustrated with examples from Spanish printed advertisement.
Links
MSM0021622407, plan (intention)Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies
PrintDisplayed: 19/4/2024 22:04