J 2005

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

STEHLÍK, Petr

Basic information

Original name

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

Name in Czech

Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů

Name (in English)

The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts

Authors

STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532

Other information

Language

Spanish

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00031389

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba

Keywords in English

Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2010 09:40, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Abstract

V originále

El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.

In Czech

Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.

Links

MSM0021622407, plan (intention)
Name: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Political Parties and The Representation of Interests in Contemporary European Democracies