POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Elektronické dotazování jako účinná technika v současném pedagogickém výzkumu? (The electronical questioning in educational research). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2004, vol. 54, No 1, p. 67-75, 7 pp. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elektronické dotazování jako účinná technika v současném pedagogickém výzkumu?
Name (in English) The electronical questioning in educational research
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic).
Edition Pedagogika, Praha, PdF UK, 2004, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/04:00019954
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English education; research; questionaire; e-mail
Tags e-mail, Education, questionaire, research
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 18/6/2008 23:08.
Abstract
V našem příspěvku se věnujeme elektronickému, především emailovému dotazování v pedagogickém výzkumu v dnešním českém prostředí. Elektronické dotazování chápeme jako techniku sběru dat využívající pro komunikaci mezi výzkumníkem a respondentem webové stránky nebo email. Dotazování prostřednictvím elektronických médií je tématem poměrně novým, které se dosud v odborné literatuře netěší přílišné pozornosti ani v textech zaměřených na metodologické otázky pedagogického výzkumu
Abstract (in English)
This contribution is based on the writers own research of the culture of Czech schools, currently carried out using a set of quantitative and qualitative methods.
Links
GA406/01/1078, research and development projectName: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development
PrintDisplayed: 26/5/2024 04:35