STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Srovnání funkcí třídního učitele v českém a francouzském školském systému (Comparation between form teacher in Czech and French educational system). In Pedagogický výzkum:reflexe společenských potřeb a očekávání? Vašátková,J.(ed.). Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, p. 144-147. ISBN 80-244-1079-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Srovnání funkcí třídního učitele v českém a francouzském školském systému
Name (in English) Comparation between form teacher in Czech and French educational system
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition Olomouc, Pedagogický výzkum:reflexe společenských potřeb a očekávání? Vašátková,J.(ed.), p. 144-147, 4 pp. 2005.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00014548
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-244-1079-6
Keywords in English form teacher; Czech shool system; French school system; careers counselling; careers orientation;healthy development of a pupil
Tags careers counselling, careers orientation, Czech shool system, form teacher, French school system
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 24/1/2007 11:21.
Abstract
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s celou řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. Záměrem příspěvku je srovnání některých shodných i odlišných regionálních zvláštností v těchto specifických edukačních činnostech učitelů, podporujících rozvíjení zdravých životních potencí žáků.
Abstract (in English)
Form teacher is an integrating coordinating factor with a number of important educational tasks, related to his students, their families, other teachers, headteacher and sometimes public. The plan of this article is a comparison of regional distinctions in these unique educational activities of teachers,supporting the development of healthy life potencies of pupils.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 24/7/2024 10:17