A 2003

OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC

RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK

Základní údaje

Originální název

OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC

Název česky

Otevřenost škol vůči rodičům a veřejnosti: případ České republiky

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika) a Vlastimil ČIHÁČEK (203 Česká republika)

Vydání

Leeds, 2003

Nakladatel

Brotherton Library

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00019955

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

School; parents; family; local community; opennes; lifelong learning; support of family.

Štítky

Family, lifelong learning, local community, opennes, parents, school, support of family.
Změněno: 6. 6. 2006 12:31, Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The paper deals with the question to what extent the Czech schools are open to their environment, i.e. how effectively they are managing to integrate into both the local and regional environments. The basis for the investigation are the empiric data from a comprehensive questionnaire survey carried out among headmasters/headmistresses on the one hand, and in-depth interviews carried out in selected schools with both the headmasters/headmistresses and ordinary teachers on the other hand. Thus the methodology of the paper combines the quantitative and qualitative approaches. The results show that at the level of general statements the idea of openness is accepted very well at the Czech schools. On the other hand, at the level of the everyday reality lived in the schools both the headmasters/headmistresses and the teachers perceive a number of barriers preventing them from realization of this idea.

Česky

Příspěvek nastoluje otázku, do jaké míry jsou české školy otevřeny okolnímu prostředí a rodičům.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Zobrazeno: 18. 11. 2024 18:52