Detailed Information on Publication Record
2005
Činnosti třídního učitele v současných podmínkách českého školství (se zvláštním zřetelem k podpoře zdraví žáků)
KRÁTKÁ, JanaBasic information
Original name
Činnosti třídního učitele v současných podmínkách českého školství (se zvláštním zřetelem k podpoře zdraví žáků)
Name (in English)
Form teacher activities in Czech educational system (with especial respect to the support of the health of pupils)
Authors
KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumných problémech studentů doktorských studijních programů. Sborník z konference, p. 14-17, 4 pp. 2005
Publisher
PdF UP
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00021451
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7220-246-4
Keywords in English
form teacher; educational role of class teacher; teacher s personal dispositions; teacher s cooperation with parents
Změněno: 27/5/2008 20:35, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. Předmětem tohoto disertačního výzkumného projektu bude deskripce výzkumných strategií a metod vhodných pro popis funkce třídního učitele.
In English
The form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class, to their parents, to other teachers, to management and under certain circumstances to the general public. This thesis attention is focused on the complex research of the survey strategies and methods that are used and/or suitable for the complex descripton of a form teahers function.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|