MAREŠ, Jan, Josef LUKAS, Stanislav JEŽEK and Adam CHALUPNÍČEK. Do jaké míry lze využít internetovou prezentaci školy jako zrcadlo sociálního klimatu školy? (School website as an indicator of school climate.). Ježek, S. In Psychosociální klima školy III. 1st ed. Brno: MSD Copy, 2005, p. 130-153, 23 pp. ISBN 80-86633-45-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Do jaké míry lze využít internetovou prezentaci školy jako zrcadlo sociálního klimatu školy?
Name (in English) School website as an indicator of school climate.
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor), Josef LUKAS (203 Czech Republic), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic) and Adam CHALUPNÍČEK (203 Czech Republic).
Ježek, S.
Edition 1. vyd. Brno, Psychosociální klima školy III, p. 130-153, 23 pp. 2005.
Publisher MSD Copy
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00013160
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-45-4
Keywords in English school; school environment; web presentation; web pages; webauthoring
Tags school, school environment, web pages, web presentation, webauthoring
Changed by Changed by: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Changed: 8/5/2008 23:13.
Abstract
Článek se zabývá některými aspekty odrazu sociální reality školy v její internetové prezentaci (design stránek, jejich struktura, cíle prezentace). Výsledky naší studie ukazují, že internetovou prezentaci školy lze - přes některé výhrady uvedené v textu příspěvku - chápat jako jeden z indikátorů sociálního klimatu základní školy a že odráží některé trendy v sociálním prostředí školy, avšak současný stav internetových prezentací škol zatím v jejich většině neumožňuje tento potenciál plně prakticky využít. Přibližně 50% sledovaných škol (z náhodně vybraných 200 základních škol) žádnou prezentaci na internetu zveřejněnu nemá a dalších 10-25% škol se představuje prezentací, která má tak zásadní chyby v rozsahu i obsahu, že je pro účely podobné analýzy zcela nevhodná.
Abstract (in English)
An article about one aspect of school social climate - school web presentation (its design, structure, goals). Results of our study shows, that school web presentation is one of interesting indicators of school climate. At this time aprox. 50% czech schools (from random selected 200 basic schools) has not any kind of web presentation and other 10-25% has very poor web presentation. The rest of our sample shows perspectives in basic school web presentation analysis in near future.
Links
GA406/03/0940, research and development projectName: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Czech Science Foundation, Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions
PrintDisplayed: 25/4/2024 13:58