Detailed Information on Publication Record
2005
Vliv školní tělesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentů
BLAHUTKOVÁ, Marie, Martin SEBERA, Pavlína RALEVSKÁ and Dagmar TRÁVNÍKOVÁBasic information
Original name
Vliv školní tělesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentů
Name in Czech
Vliv školní tělesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentů
Name (in English)
The Influence of School Physical Education on Aggressivity and Displays of Aggressive Behaviour in Adolescents
Authors
BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic), Martin SEBERA (203 Czech Republic, guarantor), Pavlína RALEVSKÁ (203 Czech Republic) and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
první. Ústí nad Labem, Pohybové aktivity a zdraví člověka, p. 156 - 160, 4 pp. 2005
Publisher
UJEP Ústí nad Labem
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/05:00031424
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
80-7077-691-9
Keywords in English
physical health; movement and health; communication
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2010 09:19, Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou agresivního chování a projevy agresivity u žáků na 2.stupni základní školy. V průběhu výzkumného šetření na vybrané základní škole jsme objevili závažné prvky agresivity a agresivního chování u žáků 8.tříd. Pro aktuální potřeby školy jsme sestavili a doporučili výcvikový program pro hodiny tělesné výchovy. Program byl aplikován při výuce tělesné výchovy a ve vybrané třídě pomocí pedagogického experimentu. Průběžné výsledky u experimentální a kontrolní skupiny předkládáme.
In English
The paper deals with aggressive behaviour and displays of aggressivity in pupils of the second grade of primary school. Within the research in selected primary school we found significant features of aggressivity and aggressive behaviour in pupils of 8th grade.