d 2006

Využití marketingových nástrojů v malých a středních firmách

SUCHÁNEK, Petr, Petra DVOŘÁKOVÁ and Jiří ŠPALEK

Basic information

Original name

Využití marketingových nástrojů v malých a středních firmách

Name in Czech

Využití marketingových nástrojů v malých a středních firmách

Name (in English)

The using of marketing's instruments in SME

Edition

Praha, Trend marketing : měsíčník pro marketingový manage, 2006

Publisher

Economia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

the mix of marketing; analyse; SME
Změněno: 21/5/2009 10:15, Ing. Naďa Voráčová

Abstract

V originále

Předmětem práce je analýza marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v ČR. Zkoumány nejsou pouze jednotlivé marketingové nástroje, ale také jejich vzájemné vazby včetně vazeb na velikost podniku. Cílem výzkumu tak je zjistit jaké marketingové nástroje tyto podniky v ČR využívají. Dílčím cílem je také odhalení příčin využívání příslušných nástrojů v příslušném rozsahu.

In English

The topic of the paper is an analyse of marketing instruments in SME in the Czech Republic. The aim of the research is to discover what marketing instruments are used by SME in the Czech Republic. The research wants to find out main reasons of usage of these instruments in relevant range too.

Links

GA402/05/0853, research and development project
Name: Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
Investor: Czech Science Foundation, Factors that stimulate and absorb establishing and development of small and medium enterprises in the Czech republic as a member state of the European Communities