D 2005

Sociální klima školy a jeho prezentace ve virtuálním prostředí internetu.

MAREŠ, Jan

Basic information

Original name

Sociální klima školy a jeho prezentace ve virtuálním prostředí internetu.

Name (in English)

School climate and its virtual presentation on the web.

Authors

MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor)
Jiří Mareš, Tomáš Svatoš.

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005, p. 30-43, 2005

Publisher

ESF, IPPP ČR a AŠP SR a ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013183

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86856-11-9

Keywords in English

school; school environment; web presentation; web pages; webauthoring
Změněno: 30/11/2006 10:22, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá některými aspekty odrazu sociální reality školy v její internetové prezentaci (design stránek, jejich struktura, cíle prezentace). Shrnuje sociální procesy, které jsou v pozadí tvorby internetové prezentace školy a postuluje internetovou prezentaci školy jako jednu z mála možností, kdy musí škola explicitně reflektovat a formulovat informace o sobě a oblasti, které jako instituce považuje za zásadní.

In English

An article about one aspect of school social climate - school web presentation (its design, structure, goals). This teoretical study is focused on social processes which are needed to built an school web pages. Also shows school web pages as one of posibilities which are leads school management, teachers and students to verbally formulate and reflect its school identity, goals and school social reality.

Links

GA406/03/0940, research and development project
Name: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Czech Science Foundation, Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions