ŠEĎOVÁ, Klára. Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog. Pedagogika. Praha: PedF UK, roč. 2005, č. 4, s. 368 - 381, 13 s. ISSN 0031-3815. 2005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Název česky Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Název anglicky Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant).
Vydání Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00031433
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom communication; educational dialogue; intentional dialogue; illusionary dialogue
Štítky classroom communication, educational dialogue, illusionary dialogue, intentional dialogue
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 12. 6. 2007 20:52.
Anotace
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.
Anotace anglicky
The article presents the result of a research survey into dialogic communication in a Czech schools at the lower secondarylevel. It is based on the premise, that in contrast to ordinary interpersonal dialogue, educational dialogue has certain distinctive features. The article therefore seeks to answer the question of what these distinctive features are and whether different types of educational dialogue may be identified.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 19:52