ŠEĎOVÁ, Klára. Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog (Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2005, vol. 2005, No 4, p. 368 - 381, 13 pp. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Name in Czech Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Name (in English) Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00031433
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English classroom communication; educational dialogue; intentional dialogue; illusionary dialogue
Tags classroom communication, educational dialogue, illusionary dialogue, intentional dialogue
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Changed: 12/6/2007 20:52.
Abstract
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.
Abstract (in English)
The article presents the result of a research survey into dialogic communication in a Czech schools at the lower secondarylevel. It is based on the premise, that in contrast to ordinary interpersonal dialogue, educational dialogue has certain distinctive features. The article therefore seeks to answer the question of what these distinctive features are and whether different types of educational dialogue may be identified.
PrintDisplayed: 19/7/2024 05:34