D 2005

ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM

STRACH, Jiří

Základní údaje

Originální název

ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM

Název česky

PROBLEMATIKA ŠIKANY DIAGNOSTICKÝ SYSTÉM SOCIO

Autoři

STRACH, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 2, od s. 919-938, 20 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00041129

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-119-5

UT WoS

000264731000052

Klíčová slova česky

šikana ve školní třídě, diagnostika šikany, program pro zjišťování vztahů ve skupině

Klíčová slova anglicky

bullying in the school; diagnostics of th bully; programm for assessment of the relationships in th group of pupils

Štítky

bullying in the school, diagnostics of th bully

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 10:44, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.

Anotace

ORIG CZ

V originále

This article suggest instrument of diagnostics of the relationships among the pupils in the class. That instrument is used as a mean for assessment of the bulling in the school class. There are described the version of that programme for the network and for the internet, the clients for the pupils and client for data reading. There was created special programme for the assessment of the datas, that presents data both in the graphical and textual form. The results of the research can be assessed in terms of the pupils. That programme makes possible to range the results accordance with time and follow the influence of the corrective action. There have been surveyed 386 people up to now and the results can be successfully apllied.

Česky

Článek pojednává o návrhu diagnostického nástroje pro posuzování vztahů mezi spolužáky ve řídě. V našem projektu byl použit jako jeden z prostředků pro posuzování míry šikany na základní škole. V článku jsou popsána síťová i internetová verze programu. Podrobně jsou popsáni klienti žáků a klient pro řízení snímání dat. Pro vyhodnocení dat byl vytvořen speciální program který presentuje výsledky jak v textové tak grafické formě. Výsledky je možno vyhodnocovat z hlediska skupiny žáků. Tak jako pohledy na jednotlivé žáky. Program umožňuje sestavovat časové řady výsledků a tak sledovat působení nápravných opatření. Zatím bylo programem vyšetřeno 386 žáků a výsledky byly s úspěchem použity.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 15. 11. 2024 22:51