D 2005

ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM

STRACH, Jiří

Basic information

Original name

ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM

Name in Czech

PROBLEMATIKA ŠIKANY DIAGNOSTICKÝ SYSTÉM SOCIO

Authors

STRACH, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 2, p. 919-938, 20 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00041129

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-119-5

UT WoS

000264731000052

Keywords (in Czech)

šikana ve školní třídě, diagnostika šikany, program pro zjišťování vztahů ve skupině

Keywords in English

bullying in the school; diagnostics of th bully; programm for assessment of the relationships in th group of pupils

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/4/2011 10:44, doc. Ing. Jiří Strach, CSc.

Abstract

V originále

This article suggest instrument of diagnostics of the relationships among the pupils in the class. That instrument is used as a mean for assessment of the bulling in the school class. There are described the version of that programme for the network and for the internet, the clients for the pupils and client for data reading. There was created special programme for the assessment of the datas, that presents data both in the graphical and textual form. The results of the research can be assessed in terms of the pupils. That programme makes possible to range the results accordance with time and follow the influence of the corrective action. There have been surveyed 386 people up to now and the results can be successfully apllied.

In Czech

Článek pojednává o návrhu diagnostického nástroje pro posuzování vztahů mezi spolužáky ve řídě. V našem projektu byl použit jako jeden z prostředků pro posuzování míry šikany na základní škole. V článku jsou popsána síťová i internetová verze programu. Podrobně jsou popsáni klienti žáků a klient pro řízení snímání dat. Pro vyhodnocení dat byl vytvořen speciální program který presentuje výsledky jak v textové tak grafické formě. Výsledky je možno vyhodnocovat z hlediska skupiny žáků. Tak jako pohledy na jednotlivé žáky. Program umožňuje sestavovat časové řady výsledků a tak sledovat působení nápravných opatření. Zatím bylo programem vyšetřeno 386 žáků a výsledky byly s úspěchem použity.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century