STRACH, Jiří. ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM. In ŘEHULKA, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 2. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 919-938. ISBN 978-80-7315-119-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ISSUES OF BULLYING SOCIO DIAGNOSTIC SYSTEM
Name in Czech PROBLEMATIKA ŠIKANY DIAGNOSTICKÝ SYSTÉM SOCIO
Authors STRACH, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 2, p. 919-938, 20 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00041129
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-119-5
UT WoS 000264731000052
Keywords (in Czech) šikana ve školní třídě, diagnostika šikany, program pro zjišťování vztahů ve skupině
Keywords in English bullying in the school; diagnostics of th bully; programm for assessment of the relationships in th group of pupils
Tags bullying in the school, diagnostics of th bully
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Strach, CSc., učo 2490. Changed: 26/4/2011 10:44.
Abstract
This article suggest instrument of diagnostics of the relationships among the pupils in the class. That instrument is used as a mean for assessment of the bulling in the school class. There are described the version of that programme for the network and for the internet, the clients for the pupils and client for data reading. There was created special programme for the assessment of the datas, that presents data both in the graphical and textual form. The results of the research can be assessed in terms of the pupils. That programme makes possible to range the results accordance with time and follow the influence of the corrective action. There have been surveyed 386 people up to now and the results can be successfully apllied.
Abstract (in Czech)
Článek pojednává o návrhu diagnostického nástroje pro posuzování vztahů mezi spolužáky ve řídě. V našem projektu byl použit jako jeden z prostředků pro posuzování míry šikany na základní škole. V článku jsou popsána síťová i internetová verze programu. Podrobně jsou popsáni klienti žáků a klient pro řízení snímání dat. Pro vyhodnocení dat byl vytvořen speciální program který presentuje výsledky jak v textové tak grafické formě. Výsledky je možno vyhodnocovat z hlediska skupiny žáků. Tak jako pohledy na jednotlivé žáky. Program umožňuje sestavovat časové řady výsledků a tak sledovat působení nápravných opatření. Zatím bylo programem vyšetřeno 386 žáků a výsledky byly s úspěchem použity.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 15/6/2024 08:19