D 2005

Dopravní výchova ve škole 21. století jako součást péče o zdraví a prevence úrazů

STOJAN, MOJMÍR

Basic information

Original name

Dopravní výchova ve škole 21. století jako součást péče o zdraví a prevence úrazů

Name in Czech

Dopravní výchova ve škole 21. století jako součást péče o zdraví a prevence úrazů

Name (in English)

Road safety education at schools as the part of health care and injury prevention...

Authors

STOJAN, MOJMÍR

Edition

Brno, Škola a zdraví pro 21. století / School and health 21202 162242MSM 002 16224, p. 587 - 614, 28 pp. 2005

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-119-7

Keywords in English

Road safety education; school; injuries; prevention

Tags

Reviewed
Změněno: 2/11/2006 14:35, doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.

Abstract

V originále

Doprava je důležitým faktorem existence, prosperity a komfortu člověka. Současně působí negativně na řadu životních podmínek a ohrožuje jeho fyzické i psychické zdraví. Dosavadní výchovné prostředky k minimalizaci těchto vlivů jsou využívány nedostatečně, viz ukazatele úrazů a mortality následkem dopravních nehod, vč. dětí a mládeže. Situaci musí řešit škola 21. století komplexní dopravní výchovou.

In English

Traffic is an important factor of existence, prosperity and comfort of people. However, it has also negative impact on many living conditions our physical and psychical health. Despite dramatic statistical injury and mortality rate caused by road accidents including children and youth casualties. School system of the 21st century must face up to challenging task to offer comprehensive road safety education.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century