ŠŤÁVA, Jan. Intervence cvičného učitele při rpzvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ (Intervening Behavior of Teacher Trainers of Secondery School Teachers at the Faculty of Education MU). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005, p. 80-91. ISBN 80-210-3884-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervence cvičného učitele při rpzvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ
Name in Czech Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 2. stupně ZŠ a SŠ v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Name (in English) Intervening Behavior of Teacher Trainers of Secondery School Teachers at the Faculty of Education MU
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 80-91, 12 pp. 2005.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00013271
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3884-5
Keywords in English intervening behavior; teacher trainers; the students of the Secondery Education; professional practice
Tags intervening behavior, professional practice, teacher trainers
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 14/2/2006 16:51.
Abstract
Příspěvek se zabývá možnými intervencemi fakultních cvičných učitelů (FCU), kteří vedou pedagogické praxe studentů učitelství 2 st. ZŠ a SŠ na PedF MU v Brně.
Abstract (in English)
The paper provides of intervening behaviorof teacher trainers of future secondary school teachers at the Faculty of Education MU in Brno, Czech Rep. Through a qualitative survey we learned how teacher trainers carry out their responsibilities.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 28/4/2024 14:33